De'Afifah De' Afifah: Keju coklat pekat

Wednesday 20 August 2014

Keju coklat pekat

ASALAMMUALAIKUM..

ahaa,even aku baru setahun jagung bab2 memasak buat cake2 ni aku pandai lah sikit2.. itu pun belajar dari mum and mok dare dan buku resepi *hehehehe :D jadi aku sangat2 lah rajin nak share ape yang aku suka and ape yang aku tahu..
HOBI ekk? haha whatevoo 
nak letak pic kek yang aku buat dokleh. sebab takdaa phone or camera :(
so.. aku hanya mampu share how to make it and dia punya resepi jaa
imagine lah yer?? 

BAHAN UNTUK LAPISAN KEJU
250gm krim keju
250gm krim putar
100gm gula
1 sudu besar jus lemon



BAHAN UNTUK LAPISAN COKLAT
150gm coklat masakan
120gm krim putar
1 sudu besar 'GOLDEN SYRUP'
15gm mentega



CARA MENYEDIAKAN:
(untuk lapisan keju)
1.pukul semua bahan sebati.
ketepikan
2.panaskan krim putar sebentar.tidak perlu hingga mendidih.
masukkan coklat masakan yang telah dicincang dan juga mentega dan 
'GOLDEN SYRUP'.kacau sebati
3.kemudian sediakan bekas yang sesuai (macam bekas muffin,tapi tu kertas kan? ni yang plastik macam selalu orang isi dadih.. tau?) sudukan lapisan coklat. kemudian adunan keju
diatasnya dan ulang semula lapisan coklat dan keju.
4.akhir sekali! lorekkan dengan lebihan coklat tadi.hiaskan ikut suka dengan coklat urai,cip coklat,kekacang
panggang dan sebagainya *ikut kreativiti masing2*

yummy!!
Selamat Mencuba :D

p/s:nak copy comment first TQ

Comment Please :*

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Nadhirah Khadir