De'Afifah De' Afifah: Cinta Monyet Vs Nasihat !

Tuesday 19 August 2014

Cinta Monyet Vs Nasihat !

ASALAMMUALAIKUM..

CINTA? mudah sangat nak dilafaskan.. betul tak? tapi sakit jika seseorang itu dah terlalu sayang atau menaruh harapan..
macam aku,suka sangat berharap,then terus-terusan disakiti.. tapi alhamdulillah aku ada Dia yang maha esa aku dapat teruskan segalanya..alaa cinta monyet gituu,hahaha biase lah remaja baru nak kenal erti dunia sebenar. but now i've to move on demi masa dopan jugokk :D hehe

 :'( kan??

haaa.. to gegurl sekalian,jangan lah capat terpedaya pada "lelaki buaya darat"! kalau betu boy tu sayang kita. dia takkan buat bebukan kat kita,contoh ayat crocodile boy selalu guna,"kalau sayang sygkan bie,sayang buktikan lah","alaa,bukan selalu..bie tak tinggal sayanglah","saya akan bertanggungjawab" haikktuihhh boleh jalanlaa kalau boy tu gini.. handsome kaa dak hangpa orang puan jangan duk murah sangat senang2 p bagi,
INGAT!

aku pun taklah baik mana,tapi aku akan sentiasa ingatkan diri aku ni..
im not perfect,but i'll try to be my best darl :)
 INSYALLAH!!

kadang2 tak boleh salahkan lelaki,sebab permpuan pun satu hal.. dah tahu dia tak halal untuk awok. yang bagi kenapa? dah bunting sapa malu?? lu jugakk hah,pahtu nop buang anok hok dok saloh tu merata!
haihhh,pikiaq lah elok2 masa depan kita.. tambah lagi kat akhirat

sambil duk menaip,sambil aku ingatkan diri aku jugak..pesanan mak aku dan ayah aku takkan aku lupa..meh nak kasi tunjuk gambaq mak pak kesayangan aku.. hehe,tapi ni hak lama laa


 IBU ABAH
pegang tangan..haha takpe depa halal!

en.ahmad zaiki&pn.samsiah
terima kasih adik ucapkan atas segalanya.. terutama nasihat kalian
jelas mum aku kenit :D haha

haa,cinta2 jugak.. family jangan terabai,ada jodoh tak kemana yunk!
just go on with ur life.enjoy our life with them our parents..

ngepong?haha pernah jugak aku cakap kat ibu:

me:ibu,adik nop ngepong etek boleh dok eh? tengok membe2 hmm
ibu:baik kau naik atas belakang
BABI dari naik dengan jantan
me:gulpp! hehe adik tanya je bu.. dalam hati *DOSA*

haa? kan? betullah apa yang mymum cakap kan?
so fikir sebelum buat okay? aku just share ape yang aku rasa and ape yang aku tahu


p/s:allah mengetahui segala apa yang kamu buat,walau dimana.. kami manusia tak nampak
tetapi allah swt nampak..

Renung-renungkan dan selamat beramal <3

Comment Please :*

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Nadhirah Khadir